05. 05. (Kedd)
Történelem: 44. lecke tanulása
Irodalom: Holnapra epika tétel! + Ábel a rengetegben szerkezeti vázlata
Matek: Tankönyv: 256. oldal / 432. 1-es feltétel b) d) e)
04. 02. (Csütörtök)
Matek: 1. csoport: Fgy.: 329. oldal / 2625. a) f) feladat 328. oldal / 2617. feladat
Nyelvtan: 2. csoport: Mf.: 127. oldal / 2. feladat
Német: Tételt kell tanulni
Angol: Hétfőn írjuk a témazárót! (present perfect, rendhagyó igék 3. alakja, since or for, fordítás, szövegkiegészítés)
Biológia: Holnap 5 kérdés - 5 válasz dolgozat az idegrendszerből és az érzékszerbekből.
Kémia: Szén, Szén és vegyületeinek megtanulása
04. 01. Bolondok napja (Szerda)
Irodalom: Radnóti Miklós Tétova óda című versének mögöttes tartalmán kell gondolkozni
Matek: 1. csoport: Fgy.: 324. oldal / 2585. a) f) feladat
Nyelvtan: 1. csoport: Mf.: 125. oldal / 6. feladat
2. csoport: Tk.: 165. oldal / a csoport nyelvek anyagrészt kell kivázlatolni + Mf.: 125. oldal / 7. feladat
03.26. (Csütörtök)
Matek 1. csop.: Fgy. 324. o. 2589. f., a);
334. o. 2660. f.);
343. o. 2736. f.)
Biológia
VÁZLAT
Látás
Feladata: tárgyak felismerése, térbeli elhelyezkedés, mozgás érzékelése, élőlény számára kedvező vagy negatív hatás megkülönböztetése
Érzékszerve:
SZEM: koponya csontos szemüregében telálható
Védelme:szemhéj, szempilla, szemöldök, könnymirigy, kötőhártya
Szemgolyó:
- sejtmozgató izmok
- ínhártya - szaruhártya
- érhártya - szivárványhártya -> pupilla
- ideghártya - idegsejtek (receptorok) ->
- csapok - szín
- pálcikák - fény
- sárgafolt: éles látás helye
- vakfolt: idegrostok kilépési helye
- szemlencse
- üvegtest
Látás folyamata: fény(inger)->szem(fordított, kicsinyített kép)->agy(érzékeli, megfordítja a képet)
Kémia: Vázlat befejezése
VÁZLAT
Szén (C)
- helye a per. rendszerben: II.periódus IV.A főcsoport, a 6. elem
12
C Z=6 A=12 6 proton, 6 elektron, 6 neutron
- 3 allotróp módosulata van:
- gyémánt
- grafit
- fullerének
03.25 (Szerda)
Nyelvtan 1. - 2. csop.: Mf. 122. o. 6. f.
VÁZLAT
Nyelvtípusok
- elkülönítő (toldalékok nélkül-szórend, hangsúly) Pl.:vietnámi, indonéz
- ragasztó (szóelemek gazdagsága-szóelem) Pl.:magyar, finnugor
- hajlító (szótőváltás) Pl.:angol, német
Fizika: Hiányzók hétfőn írnak!
Matek 1. - 2. csoport: Forgatás gyarorlása! Szakasz forgatása: AB=5cm -90°, CD=7cm +45°, EF=8cm +60°
Irodalom: Tétel!
Történelem: Szerdán témazáró! Tanulni kell keddre is!
VÁZLAT
Kelet-Közép-Eu. visszatér a polgári fejlődés útjára
1989.Magyar-Osztrák határnyitás -> NDK menekültek átengedése
1989. nov. Berlini fal lebontása
Lengyelország: szolidaritás jelöltje a kormányfő
Csehszlovákia: "bársonyos" forradalom -> Havel
Románia: Temesvár-Tőkés László -> forradalom
1990. NDK+NSZK->Németország
Jugoszlávia:
- Szlovénia kiválása
- Horvát-szerb háború -> Horvátország önálló
- Bosnyák-szerb háború-> Bosznia kiválása
Jugoszlávia -> Szerbia+Montenegró
Szerbia -> Albánok <-> Szerbek -> Koszovói háború
Szovjetunió: Gorbacsov lemond -> Jelcin
1991. Szovjetunió ->
- Baltikum
- Oroszorszag
- Ukrajna
- Belorusszia
- FÁK
Varsói szerződés, KGST feloszlása
1993. Csehszlovákia -> Csehország, Szlovákia
03.24.(Kedd)
Matek 2.csoport: forgatás: +60°, -90°, +30°, -45°, -120°
Matek:1.csoport: Tk. 209.o. elolvasni a forgatást, szerkeszteni: P pont forgatását O pont körül: +60°, -90°, +30°, -45°, +120°
Történelem: Tanulni a 35. leckét
VÁZLAT
A Szovjetunió és az európai szocialista országok összeomlása
1979.Szovjetun. beavatkozása Afganisztánban -
bírálatok -> kivonulás
1985. Gorbacsov: nyíltság, társadalmi ellenőrzés, reformtörekvések-> reformkommunisták erősödése
Gazdasági lemaradás-cserearányok romlása -> kölcsön -> eladósodás
Olajárrobbanás->szocialista világ összeomlása
03.23.(Hétfő)
Matek: 1.-2.csoport: Tk. 200.o. 406.feladat e-től j-ig202.o. 409.feladat
Földrajz: válaszolni a füzetben a kérdésekre.
1. Melyek a Bakony részei?
2. Mi választja el a Keszthelyi-hegységet a Bakonytól?
3. Mik tanúskodnak az egykori vulkanizmusról? (példák is)
4. A Bakony melyik részét hívják (és miért) Balatoni riviérának?
5. Mi a Bakony legmagasabb pontja?
6. Milyennek látszik messziről a Vértes?
7. Dunazug-hg. részei?
8. Mi a Dunántúli-khg. legmagasabb pontja?
9. Miért idegen hegység a Visegrádi-hg.?
10. Mi hozta létre a Dunakanyart?
11. Mi a gyapjúzsák?
Nyelvtan: 1. csoport: Mf. 116. o. 15. feladat
Vázlat
Magyar nyelvemlékek
Szórványemlék:XI.sz.: tihanyi apátság alapító levele
(toldalék önálló, nincs hosszú mgh., zárt kiejtés)
Összefüggő:Halotti beszéd XII.sz.
Vers:XIII:sz. Ómagyar Mária-siralom
Irodalom: József Attila tétel jövőhétre
Fényképek árát ezen a héten kell leadni, aki tudja, küldje be!
Hogy mire jó?
Ez a lehetőség azok számára kedvező, akik az osztályunkból hiányoznak, és senkitől sem tudják elkérni a házifeladatot, de internetük van. Akkor csak el kell látogatniuk ide, és itt megtekinthetik a napi házit!
Hogyan épül fel?
Minden nap egy személy felrakja a házi feladatot, a napot, amikor feladták, és a tantárgyat, amiből meg kell oldani. |